Δράση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Σχολ. Έτος 2019-2020

Απολογισμός Δράσης «Εκπαιδευτική Ρομποτική Σχολικό Έτος 2019 – 2020»
01/07/2020

Εισαγωγή

Η δράση «Εκπαιδευτική Ρομποτική» ξεκίνησε το Σχολικό Έτος 2018 – 2019 και συνεχίστηκε το Σχολικό Έτος 2019 – 2020, από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δ.Σ. Αγίων Αναργύρων, το ίδιο το σχολείο και εμένα ως καθηγητή Τ.Π.Ε. του σχολείου. Η εργασία που παρείχαμε εγώ και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που συμμετείχαν, ήταν εθελοντική και αφιλοκερδής.

Στα πλαίσια της δράσης αυτής το σχολείο μας παραχώρησε το χώρο των υπολογιστών και πρόσβαση στο σχολείο, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ανέλαβε την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών, την είσπραξη της συνδρομής που καταβάλατε, την αγορά των προϊόντων και την καταγεγραμμένη δωρεά τους στο σχολείο μας και τέλος εγώ ανέλαβα την οργάνωση και πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών μαθημάτων, χωρίς οποιαδήποτε αμοιβή. Σκοπός όλων μας ήταν η αναβάθμιση του χώρου των υπολογιστών, η αγορά πακέτων εκπαιδευτικής ρομποτικής ώστε το σχολείο μας να μπορέσει να συμμετάσχει στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής, στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, να εντάξει το μάθημα της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωινή ζώνη, σε πρώτη φάση, μέσα από το μάθημα των Τ.Π.Ε. και ταυτόχρονα να γίνει, από όσο γνωρίζω, το πρώτο σχολείο στην Ελλάδα (δημόσιο και ιδιωτικό) που διοργανώνει ενδοσχολικό πρωτάθλημα robοποδοσφαίρου.

Απολογισμός Δράσης «Εκπαιδευτική Ρομποτική Σχ. Έτος 2019 – 2020»

Ξεκινώντας να γράφω τον απολογισμό για τη δράση της εκπαιδευτικής ρομποτικής του Σχολικού Έτους 2019 – 2020, μελέτησα τον απολογισμό που είχα στείλει σε όσους από εσάς συμμετείχατε και πέρυσι και είδα ότι πάλι πέρυσι είχαμε αναγκαστεί να ολοκληρώσουμε νωρίτερα τα μαθήματά μας, λόγω των εκλογών τότε. Πέρυσι χάσαμε λοιπόν ένα μήνα, φέτος τρεις…

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως. Ξεκινώντας να παραλαμβάνουμε τις αιτήσεις σας φέτος το Σεπτέμβριο 2019, έγινε αντιληπτό ότι θα υπάρχει μεγάλη συμμετοχή, τουλάχιστον σε σχέση με πέρυσι. Το γεγονός αυτό μας έκανε να ανεβάσουμε τον πήχη αρκετά ψηλά καθώς η μεγάλη συμμετοχή σημαίνει μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Μεγαλύτερη χρηματοδότηση σημαίνει αγορά εξοπλισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής, αγορά εργαλείων για το χώρο των υπολογιστών, καλύτερη προετοιμασία του ενδοσχολικού πρωταθλήματος robοποδοσφαίρου, καλύτερες υποδομές για την ομάδα του σχολείου μας που θα συμμετάσχει στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και γιατί όχι περισσότερες ομάδες στο Διαγωνισμό και για πρώτη φορά συμμετοχή στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής!

Έχοντας κατά νου τη συμμετοχή στην Ολυμπιάδα αλλά και το πρόβλημα με το χώρο των υπολογιστών κι έχοντας εντοπίσει (με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου) χώρο στον οποίο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, η Διευθύντρια κα Καραγιαννάκη μερίμνησε για μια συνάντηση με το Δήμαρχο της πόλης μας, κο Τσίρμπα ώστε να του παρουσιάσουμε το παραπάνω πρόβλημα με το χώρο των υπολογιστών και να ζητήσουμε να μας βοηθήσει ο Δήμος να συμμετάσχουμε στην Ολυμπιάδα αγοράζοντάς μας τον εξοπλισμό που χρειαζόταν.

Δυστυχώς, μας ενημέρωσε ότι ο δήμος είναι σε πολύ άσχημη οικονομική κατάσταση και ότι δεν μπορεί να μας βοηθήσει σε ό,τι αφορά την Ολυμπιάδα και τελικά για τον ίδιο λόγο δεν μπορεί να γίνει τίποτα και με το χώρο των υπολογιστών, παρότι υπήρξε ενδιαφέρον από το δήμο και άμεσα ελέγχθηκε ο χώρος που υποδείξαμε.

Τελικά βέβαια, ο οργανισμός World Robot Olympiad Foundation το Μάιο 2020 ακύρωσε τη διεξαγωγή της Ολυμπιάδας καθώς η πραγματοποίηση των εθνικών προκριματικών από 65 χώρες αλλά και η τελική φάση της Ολυμπιάδας το Νοέμβριο του 2020 στον Καναδά μέσα σε μια περίοδο πανδημίας μόνο εύκολη υπόθεση δεν θα ήταν.

Η μόνη οικονομική βοήθεια που λάβαμε φέτος, κατόπιν ενεργειών της Διευθύντριας, ήταν από τη γνωστή αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτη, η οποία μας διέθεσε το ποσό των 100€ και το οποίο καταναλώθηκε στην αγορά μπαταριών και εξοπλισμού καθαρισμού για την εκπαιδευτική ρομποτική. Περιττό να σας πω ότι ήμαστε ευγνώμονες για τη δωρεά που μας έκανε, καθώς ήταν η μόνη εταιρεία που ανταποκρίθηκε από αρκετές στις οποίες απευθυνθήκαμε…

Για πρώτη φορά φέτος η δράση είχε και το δικό της ιστότοπο, καθώς με ιδία μέσα αγόρασα το domain name www.robs.gr και δημιούργησα έναν ιστότοπο με το βοήθεια του weebly με αποτέλεσμα να έχουμε ένα πιο άμεσο τρόπο επικοινωνίας.

Το πλάνο για συμμετοχή περισσότερων ομάδων στην κατηγορία του robοποδοσφαίρου ήταν μέχρι και το Φεβρουάριο του 2020 υλοποιήσιμο, ειδικά από τη στιγμή που είχε ξεκινήσει και το ενδοσχολικό πρωτάθλημα, γεγονός που βοηθούσε στην προπόνηση των παιδιών, μέχρι που εξαιτίας της πανδημίας έκλεισαν τα σχολεία. Το απρόβλεπτο αυτό γεγονός αφενός τερμάτισε απότομα τη δράση, αφετέρου άφησε οικονομική τρύπα στη δράση καθώς με έξοδα δικά μου και της κας Διευθύντριας είχα προχωρήσει σε δαπάνες αξίας 646,21€, οι οποίες φυσικά εφόσον ολοκληρώθηκαν τα μαθήματα και δεν υπήρξαν συνδρομές από το μήνα Μάρτιο και μετά  θα έπρεπε να μεταφερθούν για πληρωμή από την επόμενη Σχολική Χρονιά.

Αντί για αυτό, προτίμησα να αγοράσω τον εξοπλισμό που αγόρασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων για την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, αξίας 699,51€, ενώ η διαφορά των δυο ποσών (53,30€) θα αποδοθεί στη ταμία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για να χρησιμοποιηθεί για νέες δωρεές το επόμενο Σχολικό Έτος, ειδικά αν πληρωθούν έστω και κάποιες από τις μηνιαίες συνδρομές (μέχρι και το Φεβρουάριο) που δεν έχουν εξοφληθεί μέχρι στιγμής.

 Επίσης, πρέπει να σας αναφέρω πως για 2η χρονιά το 7ο Δ.Σ. Αγίων Αναργύρων μας παραχώρησε το δικό του εξοπλισμό (2 πακέτα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego Wedo 2.0).

Συνολικός Απολογισμός Δράσης

Μέσα από τη Δράση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που πραγματοποιήσαμε:

  • Το Σχολικό Έτος 2018 – 2019, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προχώρησε σε δωρεές προς το σχολείο αξίας 1123,52€ και υπήρξε υπόλοιπο 110,62€ για ανάλωση στο Σχολικό Έτος 2019 – 2020.
  • Το Σχολικό Έτος 2019 – 2020, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων χρησιμοποιώντας και το αποθεματικό των 110,62€ προχώρησε σε δωρεές προς το σχολείο αξίας 2806,62€ και διατηρεί το ποσό των 53,30€ για χρήση το Σχολικό Έτος 2020 – 2021 (το οποίο θα αυξηθεί αν πληρωθούν οι οφειλόμενες συνδρομές) .
  • Συνολικά λοιπόν, σε αυτά τα δυο χρόνια κατά τα οποία εξαιτίας απρόβλεπτων περιστάσεων η δράση τερματίστηκε πρόωρα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δ.Σ. Αγίων Αναργύρων προχώρησε σε δωρεές προς το Σχολείο αξίας 3.930,14€  διατηρώντας και το αποθεματικό που σας προανέφερα.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σας κάνω δυο παρατηρήσεις. Η πρώτη είναι ότι σε όλα τα άλλα σχολεία που πραγματοποιούν αντίστοιχες δράσεις χρησιμοποιώντας εξωτερικά μέσα (εταιρείες), παρότι χρησιμοποιείται εξοπλισμός του σχολείου και παρότι πληρώνεται από το δημόσιο προσωπικό για να διατηρεί σε όσο γίνεται καλή κατάσταση το χώρο των υπολογιστών (εκπαιδευτικός Τ.Π.Ε.), το σχολείο και κατ’ επέκταση ο δήμος στον οποίο ανήκει το σχολείο και η κινητή και ακίνητη περιουσία του, δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος.

Η δεύτερη παρατήρηση είναι ότι το ποσό αυτό ίσως φαίνεται μεγάλο σε κάποιους, ίσως πάλι όμως αναθεωρήσουν αν μάθουν ότι, για παράδειγμα, για να εξοπλιστεί το σχολείο με 12 σχεδόν ολοκληρωμένα πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorm EV3 απαιτούνται, με τις σημερινές τιμές, 8.394,12€ (699,51€ x 12). Κάπως έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι η Εκπαιδευτική Ρομποτική ακμάζει σε πιο εύρωστες περιοχές, κυρίως των βορείων προαστίων.

Αξιολόγηση της Δράσης από τους Κηδεμόνες Σ.Ε. 2019-2020

Εικόνα 1: Ερώτηση 1η
Εικόνα 2: Ερώτηση 2η
Εικόνα 3: Ερώτηση 3η
Εικόνα 4: Ερώτηση 4η
Εικόνα 5: Ερώτηση 5η
Εικόνα 6: Ερώτηση 6η

Ερώτηση 7η: Ποια πιστεύετε ότι ήταν τα σημαντικότερα μειονεκτήματα της δράσης;

κανενα μειονεκτημα
Λίγος χρόνος
Ήθελε πιο πολλά πράγματα και λίγο πιο γρήγορα
Δεν γνωρίζω
,
Δεν γνωριζω
Ώρες/εβδομάδα
Η μη ολοκλήρωση της δράσης λόγω του covid .
.
Το γεγονός ότι ήταν μόνο μια φορά τη βδομάδα και τα παιδιά αρκετές φορές δεν προλάβαιναν να τελειώσουν τις εργασίες που είχαν να κάνουν.
Δεν είχε κάτι αρνητικο
Ο αριθμός των παιδιών ανά τμημα
ΔΕΝ ΥΠΉΡΧΑΝ ΑΡΚΕΤΟΊ ΠΌΡΟΙ ΚΑΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΉΣ ΑΡΚΕΤΟ ΚΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Δεν θεωρώ ότι είχε μειονεκτήματα η δράση.
Δεν μπορούμε να κρίνουμε διότι το παιδί ήταν στα πρώτα στάδια της δράσης
Η πρόσθεση ωρών κατά την διάρκεια της χρονιάς με αποτέλεσμα να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά όλο το μάθημα.
Πιστεύω ότι τα παιδιά θα έπρεπε να ήταν κάπως καλύτερα χωρισμένα ηλικιακα
Κανένα.
Οι μηνιαίες ώρες του μαθήματος ήταν πολύ λίγες και ο αριθμός των παιδιών στην αίθουσα μεγάλος
Από τις γνώσεις που πήρε το παιδί μου κ η διάθεση με την οποία ξεκινούσε να πάει στο μάθημα,θεωρω δεν υπήρχε κάποιο μειονέκτημα.
Κανενα.
_
ΟΙ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
Η μικρή τάξη και οι λίγοι υπολογιστές.
θα επρεπε να ηταν το μαθημα περισσοτερες ωρες
Κανένα

Ερώτηση 8η: Ποια πιστεύετε ότι ήταν τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της δράσης;

επαφη με το κοσμο της τεχνολογιας
Ενδιαφέρον
Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο το μυαλό τους ώστε να βρουν λύσεις
Γινόταν στο σχολείο με παιδιά που γνωρίζει
.
Ειναι κατι το οποιο βοηθαει πολυ το παιδι νοητικα και αλλου
Η γνωριμία του παιδιού μου με το μέλλον. Μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου/δασκάλου που πραγματικά αγαπάει αυτό που κάνει.
Η μέθοδος διδασκαλίας
συνδυασμός εκπαίδευσης με απασχόληση ελεύθερου χρόνου
‘Οτι τα παιδιά μέσα από τη συνεργασία, μεταξύ τους, προσπαθούσαν να τελειώσουν τις εργασίες τους και να επιλύσουν τυχόν προβλήματα που δημιουργούνταν βασίζοντας το ένα στο άλλο, υπό την καθοδήγηση του δασκάλου τους. Επίσης μπόρεσαν να δουν έναν άλλο κόσμο μέσω της ρομποτικής και να μάθουν να σκέφτονται πιο περίπλοκα, έχοντας αυτοπεποίθηση.
Η αυτοπεποίθηση που έχουν τα παιδιά και τους ξυπνάει το μυαλό και η κοινωνικότητα που αποκτουν
Η ανάπτυξη της σκέψης των παιδιων
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥΣ Κ. ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ ΕΔΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΛΛΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΚΕΨΗΣ . ΠΟΛΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο Κ. ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ
Η επαφή του παιδιού με την εκπαιδευτική ρομποτική,η ομαδικότητα και η δημιουργικότητα που καλλιεργήθηκε στο μάθημα.
Δημιουργικός και ευχάριστος για το παιδί χρόνος
Η χαρά και η ικανοποίηση των παιδιών μετά από κάθε μάθημα.
Ο δάσκαλος μας , ο κος Ιάκωβος είναι φοβερός δάσκαλος και μεταδίδει το νόημα της ρομποτικής τέλεια στα παιδιά
Η διαδραστικότητα του μαθήματος και η συνεργασία μεταξύ των παιδιών.
Η δυνατότητα της δημιουργίας ενός σύγχρονου εξοπλισμού καλλιέργηθηκε σε μεγάλο βαθμό στο μυαλό των παιδιών
Μεγαλώνοντας το παιδί μου σε μια εποχή που σχεδόν όλα γίνονται μέσω υπολογιστή, δημιουργείται μια ωραία εικόνα “του υπολογιστή” κ των λειτουργιών του.
Αυξηση της σκεψης για το παιδι
Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΗΜΗ ΔΡΑΣΤΗ ,ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΓΙΝΕ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΘΩΣ ΗΤΑΝ ΜΕ ΓΝΩΡΙΜΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟ.
Η εμπειρία του δασκάλου και η διεξαγωγή του στο χώρο του σχολείου.
περασαμε επικοδομιτικα τον χρονο μας
Η δημιουργικότητα

Ερώτηση 9η: Αν επαναληφθεί η συγκεκριμένη δράση σε επόμενο σχολικό έτος, τι θα προτείνατε να γίνει διαφορετικά;

περισσοτερη ωρα
Τίποτα
Ναι
Δεν έχω κάτι να προτεινω
,
Τιποτα
Περισσότερες ώρες/εβδομάδα
Ίσως να γινόταν 2 φορές την εβδομάδα
.
‘Ισως περισσότερο χρόνο για να μπορούν να δουλεύουν όλα και να διασκεδάζουν περισσότερο, διότι μέσα απο τη ρομποτική διασκέδαζαν.
Δεν γνωριζω
Δε γνωρίζω
Να υπάρχουν περισσότερα χρήματα , ακολούθως να αγοραστεί εξοπλισμός ώστε ο δάσκαλος και οι μαθητές να διευκολυνθούν στις κατασκευές που κάνουν
Δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι.
Ίσως ταυτόχρονα με την εκπαίδευση να έρθει σε περισσότερη επαφή με ένα περιβάλλον υ/η.
Να οριστούν όσο γίνεται πιο γρήγορα οι ώρες των μαθημάτων για να μην υπάρχουν απουσίες.
Πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπήρχε άλλος ένας δάσκαλος μαζί με τον κο Ιάκωβο
Περισσότερες ώρες.
Περισσότερες μηνιαίες ώρες και μαθήματος λιγότερα παιδιά στην αίθουσα
Δε μπορώ να γνωρίζω πως ακριβώς γίνεται το μάθημα για να προτείνω κάποια αλλαγή πάνω σ’ αυτό. Αυτό που θα ήθελα όμως σαν εργαζόμενος γονέας θα ήταν να αλλάξει η μέρα. Σάββατο πρωί είναι σχεδόν μια εργάσιμη μέρα για τους περισσότερους. Καθημερινή απόγευμα θα ήταν το ιδανικό.
Τιποτα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΜΗΝΙΑΙΩΣ
Περισσότερη διάρκεια και ένας υπολογιστής ανά παιδί.
θεωρω οτι ολα ηταν σωστα
Τίποτα
Εικόνα 7: Ερώτηση 10η


Εικόνα 8: Ερώτηση 11η

Οι Κύκλοι που Κλείνουν

Φέτος έχουμε την ατυχία να κλείνουν τουλάχιστον δυο σημαντικοί κύκλοι στο σχολείο μας, οι οποίοι είχαν άμεση εμπλοκή με τη δράση.

Ο πρώτος κύκλος είναι ο κος Σίμος Μανώλης και οι γονείς της ΣΤ τάξης που συμμετείχαν στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και δεν έχουν άλλο παιδί – μαθητή στο σχολείο μας. Πολλοί από εσάς μπορεί να μη γνωρίζετε ότι από δική του πρόταση, πριν από δυόμιση χρόνια,  να αναλάβω την Εκπαιδευτική Ρομποτική ως εξωσχολική δραστηριότητα έπεσε ο σπόρος για να γίνει ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα. Ο συγκεκριμένος σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, έκανε και κάτι άλλο πολύ σημαντικό κατά τη γνώμη μου. Μεριμνούσε το καλοκαίρι να παραμένει ανοιχτό τα απογεύματα το σχολείο μέχρι και τα τέλη Ιουλίου και να αποτελεί χώρο χαράς και διασκέδασης για όλη την περιοχή. Το να αναλαμβάνει ο Σύλλογος τέτοιες πρωτοβουλίες μόνο εύκολο δεν είναι, για αυτό άλλωστε δεν είναι και συχνό φαινόμενο. Πόσο τυχαίο όμως μπορεί να είναι πως, κατά γενική ομολογία όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, η φετινή ΣΤ τάξη ήταν μια από τις καλύτερες όλων των εποχών; Κλείνοντας τον πρώτο κύκλο, πέρα από τον κο Σίμο θα ήθελα να ευχαριστήσω ονομαστικά την κα Αγαπητού Ελένη (Ταμία του Συλλόγου το Σ.Ε. 2018-2019) και την κα Πετρουγάκη Χαρά (Ταμία του Συλλόγου το Σ.Ε. 2019-2020) για το χρόνο που αφιέρωσαν και την άψογη συνεργασία που είχαμε.

Ο δεύτερος κύκλος είναι η κα Αδαμαντία Καραγιαννάκη. Για όσους υπηρετήσαμε στο σχολείο νομίζω ότι στάθηκε δίπλα και μας βοήθησε να βελτιωθούμε, σε όποιο βαθμό το καταφέραμε αυτό, όχι μόνο ως εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως ως άνθρωποι. Ταυτόχρονα έχοντας αναλάβει μόνη της όλο το διοικητικό κομμάτι του σχολείου μας επέτρεψε να επικεντρωθούμε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος η αθόρυβη παρέμβασή της ήταν καταλυτική σε πολλές περιπτώσεις που δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούν εδώ.

Ο τρίτος κύκλος που κλείνει είναι η δική μου συμμετοχή στη δράση της εκπαιδευτικής ρομποτικής ως εξωσχολική δραστηριότητα.

Επίλογος

Αν με ρωτήσει κάποιος τι ήταν η δράση, η καλύτερη απάντηση που θα μπορούσα να του δώσω είναι ότι ήταν μια προσπάθεια μιας χούφτας ανθρώπων να σταματήσουν να γκρινιάζουν για διάφορα πράγματα, να βγάλουν τα χέρια από τις τσέπες και αφιερώνοντας πάρα πολύ προσωπικό χρόνο και μεράκι να βοηθήσουν σε αυτό το ελάχιστο που μπορούσαν να αναβαθμιστεί η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.

Εύχομαι σε όλους σας καλό καλοκαίρι και καλή δύναμη.